Folyamatfejlesztés

 

Amennyiben mindig a meglévő rendszeréhez kell igazítania folyamatait, vagy a rendszer funkcionális hiányosságai mellett kell dolgoznia, talán itt az ideje egy új folyamatirányítási rendszer fontolóra vételének. Minden üzlet változik, akár a növekedés, akár átszervezés, vagy éppen a piaci trendekhez való alkalmazkodás miatt. A munkafolyamatoknak reagálniuk kell a változásokra , így a versenyképesség fenntartásához a szoftverrendszerek rugalmas fejlődése elengedhetetlen.

 
 

Esetek és következmények

  • A meglévő szoftver modernizálását érdemes fontolóra venni, amennyiben a jelenlegi rendszer túlnyomórészt továbbra is kiszolgálja az üzleti folyamatokat, vagy jelentős szellemi tulajdont tartalmaz.
  • Az örökölt rendszer integrálása folytonosságot biztosít és minimalizálja a költséges átképzés szükségességét. Azonban megduplázhatja a support csapat létszámát a régi és az új rendszerek együttes működtetése miatt, ami így csak minimális költségmegtakarítást eredményezhet.
  • Vállalatfelvásárlás után, valamely cég rendszerének megtartása nagy valószínűséggel felhasználói elégedetlenséghez vezethet. Míg egyes felhasználók érteni fognak a rendszer használatához, mások továbbképzésre szorulnak majd.
  • A vállalatok összeolvadását követően a rendszer legjobb részeinek megtartása átfedésekhez, duplikációhoz vagy éppen hiányosságokhoz vezethet. Az esetek nagy többségében végül új modulokat kell hozzáadni a közös rendszerhez, megnövelve ezzel a képzési időt és költségeket. Azonban pozitívum, hogy mindenki számára lesznek ismerős és új részek is.
  • A folyamatokat vezérlő rendszer teljes cseréje minden esetben betanulást igényel a teljes személyzet számára, ugyanakkor agilitást biztosít a vállalkozás megerősítéséhez. A vállalatok összeolvadása remek időzítés lehet egy ilyen rendszer bevezetésének a folyamatok racionalizálása érdekében. 
 
 

A megfelelő folyamat vezérlő és támogató rendszer a stratégia célok elérésének, az operatív műveletek végrehajtásának és nyomonkövetésének, valamint a versenyelőny megszerzésének az egyik sarokköve. Ha nem biztos benne, hogy melyik megközelítés a legmegfelelőbb választás a cége számára, tanácsadást biztosítunk, garantálva, hogy a vállalkozás igényeihez legjobban passzoló rendszert kapja, mely könnyen méretezhető a jövőbeli fejlődéshez, növekedéshez is.

 
 

Adatmigráció

A legtöbb esetben a „régi” rendszerből származó adatokat „migrálni”, vagy átvinni szükséges az új rendszerbe. Egyes esetekben az adatokat szinkronizálni kell a két rendszer között, a szimultán működő rendszerek naprakészségét biztosítva. Nagy tapasztalattal bírunk a komplex adatmigrációs forgatókönyvek kezelésében, így ránk bízhatja az teljes megvalósítást a folyamat gördülékeny lebonyolítása érdekében.

 
 

Fejlesztési folyamat

A folyamat támogató rendszerek mind meghatározott lépések kezeléséről szólnak, melynek van eleje, elágazása és kimenetele, azonban a tervezés minden eshetőségét számba kell venni és olyan rugalmas rendszert kell fejleszteni, amely megfelel a vállalkozás igényeinek.

Információgyűjtés és elemzés

Ehhez először is információkat gyűjtünk, valamint alaposan elemezzük a jelenlegi rendszer(eke)t és üzleti eljárásokat: mi működik, mi nem, van-e bármilyen hiányosság a funkcionalitásban és bármilyen rendszeren kívüli megoldás.

Kutatás

Ezt követően közösen dolgozunk a vezetőséggel és az illetékes munkatársakkal, hogy többet is megtudjunk a vállalkozásról és annak terveiről. Beszélünk az érintett kollégákkal, mivel ők sokszor rámutatnak a munkafolyamat olyan területeire, melyek fejlesztésre szorulnak, hogy hatékonyabban végezhessék a munkájukat, továbbá prezentáljuk a saját javaslatainkat is.

Tervezés

Megvizsgáljuk a folyamatfejlesztéshez szükséges összes szempontot, ideértve az adatokat, biztonságot, adattovábbítást és hálózatokat. Ezt követően elkészítjük az új rendszer tervét, ami:

  • rámutat a régi rendszer szükséges funkcióira 
  • bizonyos komponenseket felülír, vagy lecserél
  • korábban nem létező modulokat javasol, például:
    • információ importálás és exportálás lehetőségét egyik rendszerből a másikba
    • részletes menedzsment jelentést, melyhez az ügyfeleink hozzáférésük segítségével egy biztonságos ügyfélportálon keresztül férhetnek hozzá
    • biztonságos adattovábbítást
    • teljesen automatizált eljárásokat a manuális vagy fél-automata eljárásokkal szemben
    • adatok bevitelét más adatbázisokból - így csak a legfrissebb ügyfélinformáció kerül felhasználásra

Specifikáció és prototípus

A következő lépés az írott specifikáció elkészítése és az új rendszer prototípusának létrehozása annak szemléltetésére, hogyan fog kinézni és milyen érzés lesz vele dolgozni, még a tervezés ezen korai szakaszában.